top of page
  • תמונת הסופר/תdizz07

תשתית אינטרנט סיבים אופטים

מה זה בעצם תשתית סיבים אופטיים

בחברת נטפרו-פתרונות תקשורת המובילה בתחומה, ממבצעים התקנה של תשתיות סיבים אופטיים איכותית ועמידה, המספקות מענה תקשורת יעיל ומתקדם. אז מה זה תשתית סיבים אופטיים? מה היתרונות שלה? על כך ועוד יוסבר במאמר הבא





מה זה תשתית סיבים אופטיים

סיבים אופטיים עשויים מסוג של זכוכית או חומר שקוף אחר דרכו עובר אור, על בסיס עקרון החזרה מלאה של קרני אור המספק אמצעי יעיל להעברת מידע. אפשרות זו להעברת מידע התגלתה בשנות השישים של המאה העשרים על ידי צ'ארלס קאו וכבר בשנות השבעים פותח סיב אופטי ראשון על ידי חברת קורנינג האמריקאית.

הסיבים האופטיים מורכבים ממספר שכבות, של ליבה ומעטפת שקופות, ומעטפת חיצונית ושכבת מגן מפלסטיק המגנה מפני חבלות. קרני האור עוברות בחלק הפנימי השקוף של הסיב ונלכדות בתוך סיביו, ומאפשרות את הנעתו גם כשהכבל מפותל. כמו כן ניתן למצוא כבלים עם מספר שונה של סיבים אופטיים המחולקים לזוגות, כשסיב אחד אחראי על קבלת מידע והשני על שליחתו.


תשתית אינטרנט סיבים אופטים

סוגים עיקריים של סיבים אופטיים

קיימים שני סוגים עיקריים של סיבים אופטיים, single mode ו- multi mode. בסיב סינגל מוד המידע עובר במצב יחיד ובכך מונע הפרעות ומאפשר לשדר למרחקים מאוד ארוכים של מאה ק"מ ויותר. בסוג זה של סיבים נעשה שימוש ברשתות מסוג WAN והם יכולים לעבור בין ערים ואף מתחת למים. זאת בעוד שסיב אופטי מסוג מולטי מוד מאפשר להעביר מידע למרחקים הרבה יותר קצרים היכולים להגיע עד לשלוש מאות או חמש מאות מטר. יחד עם זאת, מדובר בסיבים יותר זולים המתאימים לשימוש ברשת מקומית, למשל בין שני מבנים.

היתרונות של תשתית סיבים אופטית

אמנם, לעומת תשתית קווית רגילה מכבלי נחושת, תשתית סיב אופטי הרבה יותר יקרה הן מבחינת התקנה והן מבחינת ציוד קצה, אולם היא בהחלט כדאית במקרים רבים. זאת בזכות מספר יתרונות מהותיים שהיא מציגה:

· העברת נתונים- תשתית סיבים אופטיים מאפשרת העברת נתונים במהירות הרבה יותר גבוהה מזו של כבלי נחושת, המגיעה גם לשבעים אחוז ממהירות האור.

· הפרעות אלקטרומגנטיות- כבלי נחושת עלולים לסבול מהפרעות של זרמים אלקטרומגנטים המשבשים את איכות התקשורת, בעוד שתשתיות סיבים אופטיים כלל לא מושפעות מהפרעות אלו.

· רמת הנחתה – תשתית סיבים אופטים מאבדת הרבה פחות אותות. הנחתה נמוכה זו מאפשרת להעביר נתונים למרחקים גדולים וארוכים ביותר, ללא שיהיה צורך בהגברת האותות.

· עמידות- כבלים אופטיים הרבה פחות רגישים לנזקים מאשר כבלי נחושת, והם מציגים רמה גבוהה של עמידות לאורך זמן עם צורך להחליפם בתדירות נמוכה.

· רמת בטיחות- מכיוון שכבלי נחושת מעבירים מתח חשמל הם עלולים לגרום לקצרים היכולים להתפתח לשריפות. מנגד, בסיבים אופטיים לא עובר מתח חשמל ולכן הם הרבה יותר בטיחותיים לשימוש.

· יתרונות נוספים- לסיבים אופטים יש עוד יתרונות חשובים כמו משקל נמוך, רוחב פס גדול ועמידות בפני לחות ומים.

מגוון שימושים בתשתיות של סיבים אופטיים

סיבים אופטיים מהווים אמצעי מתקדם לתשתיות תקשורת שונות, לרבות רשתות תקשורת של מחשבים, מרכזיות, תשתית אינטרנט מסיבים אופטיים, ועבור שידורי טלוויזיה בכבלים. בנוסף הם משמשים לצורכי תאורה ונעשה בהם שימוש בעוד מגוון תעשיות נוספות, למשל עבור ניתוחים בלייזר, לצפייה באברים פנימיים בגוף, במנועי סילון, העברת אור טבעי בתוך מבנים, לחיישנים או ליצירת אפקטים חזותיים בצעצועים ועוד.

להתקנת תשתיות סיבים אופטיים

להתקנת תשתית סיבים אופטים עבור צורכי תקשורות, ולקבלת מיד נוסף וייעוץ מקצועי, השאירו פרטיכם באתר שלנו או צרו קשר עם נטפרו פתרונות תקשורת בטלפונים 077-2080730 ו- 054-4353954 או במייל dima@net-p.co.il.

295 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page