top of page
  • תמונת הסופר/תdizz07

מרכזיות טלפון לעסק – עושים סדר!


מהי מרכזיית טלפון?

בקצרה, זאת מערכת מרכזית של מתגים וציוד קצה, המקימה חיבורים בין טלפונים. תפקידה לרכז את הקישוריות בין המנויים השונים בארגון בינם לבין עצמם ובין הארגון ללקוחות, הספקים וכו' דרך שיחות נכנסות ויוצאות.

עולם מרכזיות הטלפונים הינו רחב וכולל סוגים ופתרונות שונים ומגוונים אשר מצליחים לבלבל אותנו, בעיקר אם איננו יודעים מה ההבדלים ביניהם ומה הכי מתאים לנו כארגון. אז בוא נתחיל בסוגים העיקריים:

מרכזיה אנלוגית

הקווים הפנימיים שלה וגם קווי החוץ הם קווים אנלוגיים פשוטים שבנויים על תשתית של חיווט נחושת סטנדרטי ושירות טלפוניה רגיל של הספקיות. למערכות אנלוגיות יש פוטנציאל מוגבל במונחים של הרחבת שלוחות ושירותים, אבל עלותם נמוכה בהקמה ובתחזוקה.

מרכזיה דיגיטלית

מרכזיות דיגיטליות מציעות מערכת ניתוב שיחות טובה יותר עם טווח רחב של אפשרויות ותכונות. מרכזיות אלו עושות שימוש בקווים דיגיטליים ובזוג גידים נוסף בטלפונים ייעודיים. במרכזיות אלו ההתאמה בין מרכזייה ספציפית לטלפון ספציפי בלבד, מאחר ואין תקן אחוד שכל היצרניות עובדות על פיו.

מרכזיות IP

מרכזיית IP היא מרכזיה אשר מחוברת לטלפונים ולמרכזיות אחרות בחיבורי VOIP במילים אחרות נעשה שימוש ברשת האינטרנט לצורך העברת שיחות-קול, ודאו, תמונה וכדומה. תקשורת VoIP לרוב זולה וגמישה בהרבה מתקשורת טלפוניה מסורתית, אולם מסובך יותר להבטיח את אמינותה. בשנים האחרונות הולך וגובר השימוש בחיבורי VoIP. כמו כן במקרים רבים מרכזיות אלו לא כוללות תמיכה מובנית בחיבור לטלפוניה והחיבור לטלפוניה נעשה דרך מתאמים חיצוניים ייעודיים.

מרכזיית IP יכולה להיות ממוקמת פיסית בבית העסק או באירוח Hosted PBX)) אצל ספק השירות.

מרכזיות IP וירטואליות

ידוע גם כמרכזיית סנטרקס / ענן וכו.. מרכזיה שמנוהלת באופן מרכזי בענן ומציעה מגוון רחב של תכונות שונות לעסקים. לרוב העלות היא עלות שירות חודשית על פי צריכה וללא עלויות הקמה יקרות.

לסיכום:

ריבוי הפתרונות בתחום הטלפוניה יכול להוביל אותנו כארגון לפתרון שלא תמיד מתאים או משתלם, לכן מומלץ לבדוק היטב את האלטרנטיבה שהכי מתאימה לארגון שלכם. קחו בחשבון את גודל הארגון, צפי צמיחה, מבנה הארגון ותעשו החלטנה נכונה.


151 צפיות0 תגובות
bottom of page